Alles over zwemmen, aquasporten & 50+ trainingen in het water

Zwemmen & algemeen welbevinden

Zwemmen & algemeen welbevinden

Zwemmen en algemeen welbevindenHartstikke leuk al die doelstellingen, maar misschien wilt u wel gewoon lekker gaan sporten. Wanneer u gewoon wilt gaan zwemmen zonder u hierbij druk te maken om het stellen van doelen, dan is de doelstelling algemeen welbevinden echt iets voor u. Het betekent eigenlijk gewoon lekker gaan sporten, zonder al te veel poespas. Dus in uw geval ‘lekker gaan zwemmen’.

Het is natuurlijk prima dat u al dat gedoe niet wilt, maar wees ook weer niet te makkelijk voor uzelf. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat iemand betere resultaten haalt bij structureel en effectief sporten, dan wanneer er maar wat aangemodderd wordt. En u doet het zwemmen natuurlijk niet voor niets!  

 


Hou uw motivatie hoog

Door te gaan zwemmen, doet u echt wel iets voor uw gezondheid; ook al bent u hier niet heel fanatiek mee bezig. Maar een groot nadeel van deze geringe aandacht voor de sport, is wel dat u na enkele malen zwemmen, andere prioriteiten gaat stellen. En daar ligt dan ook het gevaar van vroegtijdig stoppen! Want 1x niet gaan door andere plannen, wordt 2x niet gaan. Uiteindelijk totdat u helemaal niet meer komt zwemmen.

Gaan zwemmen moet dan ook een bewuste keuze zijn. U wilt immers uw gezondheid verbeteren en weer lekker bezig zijn. Maar dit moet niet na een maand weer stoppen! Het sporten moet een onderdeel van uw leven gaan worden, en dat kan alleen wanneer u de motivatie hoog weet te houden. Hoe u dit doet is natuurlijk volledig aan u, maar probeer hier wel even mee bezig te zijn. Het zou immers zonde zijn als u snel weer stopt met zwemmen.

Is het toch voorgekomen dat u bent gestopt, ga dan gewoon weer verder met zwemmen. Bedenk bij het nastreven van een gezonder leven aan de zin: “heb geduld, wees positief en blijf proberen!

 

 

Gebruik het Kiss-principe

De term ‘Keep it simple stupid’ is al besproken, maar zeker op deze doelstelling van toepassing. Want u wil zich niet druk maken om doelen, metingen of extra informatie. U wilt simpelweg gewoon zwemmen voor de gezondheid en hier wat resultaat bij behalen.

Voor u is het dan belangrijk dat u vooral naar het zwembad blijft komen en minimaal 30 minuten gaat zwemmen. Het liefst gebeurt dit minimaal 2x per week, zodat er wel wat voor de gezondheid wordt gedaan. Probeer daarnaast ook wat meer te letten op extra beweging en eventueel uw voedingspatroon.

Ga alvast goed van start met ons E-book

Je download 'm helemaal gratis!

Gaan zwemmen is niet zo moeilijk! Maar vorderingen behalen en behouden meestal wel. Want de meeste zwemmers doen maar wat en daarmee ga je niet de resultaten krijgen die je graag zou willen. Maar als je weet wat je doet, komen die resultaten wel sneller dichterbij. En wij helpen je hier natuurlijk graag bij!

Met veel ervaring in de wereld van het zwemmen, bieden we je de hulp die je wellicht nodig hebt. Wil jij ook gratis het het e-book ‘20 tips om prettiger en effectiever te zwemmen‘ downloaden? schrijf je dan snel in! Want dan heb je de eerste stap al gezet!

Je voornaam:

Je email:

 

* Je ontvangt dan onze wekelijks onze supertips in je mailbox. Zo ga je fantastisch van start met je sport, voeding en leefstijldoelen!

Wellicht interessant voor jou

Om met meer resultaat je doelen te bereiken

Of u nu wilt afvallen, de conditie opbouwen, meer spiermassa wil behalen of stress gaat verminderen… het kan allemaal door te gaan zwemmen! En zeker met onze speciale zwemproducten, combineert u niet alleen deze doelstellingen, maar haalt u hier ook nog eens extra resultaat bij. Ga dus met onze zwemschema’s, e-books of met de speciaal ontwikkelde Sportbibliotheek aan de slag en behaal meer resultaat dan ooit tevoren!

Naar top