Alles over zwemmen, aquasporten & 50+ trainingen in het water

Meer resultaat met zwemmen

Meer resultaat met zwemmen

Meer resultaat bij zwemmenNaast het feit dat de zwemsport erg leuk is om te beoefenen, is deze sport ook nog eens erg goed voor de gezondheid. Want door te bewegen in het water gaat het lichaam beter functioneren en zal de sporter deze verbetering meenemen in de dagelijkse bewegingen. Daarnaast kunt u met zwemmen ook nog leren ontspannen, flink wat calorieën verbranden of werken aan een ijzersterke conditie.

Maar wanneer u gaat zwemmen, wilt u dit natuurlijk wel op een goede manier doen. U bent immers aan het investeren in uw gezondheid en uw zwemvaardigheid, en het zou dan ook zonde zijn wanneer u maar wat aanmoddert. Want met de juiste trucjes, goede informatie en een gerichte aanpak, wordt zwemmen veel leuker en zult u nog meer gaan profiteren van de voordelen van sporten in het water.

 

 

Effectief zwemmen

Veel mensen die een sport beoefenen zijn hier niet consequent in. Ze komen in eerste instantie wel braaf naar de sportaccomodatie en zijn ook wel aan het bewegen, maar heel effectief is dit ook weer niet. En dat is zonde, want bewust sporten zorgt voor betere resultaten en dat is toch waarom u het uiteindelijk doet?

Effectief zwemmen betekent dus dat u weet waar u met bezig bent. Want u wilt niet voor niets zwemmen en heeft u vast een doel gevormd. En door u hier meer in te verdiepen en bewust mee bezig te zijn, zult u meer resultaat behalen en behouden.

 

 

Meer resultaat behalen

Om efficiënter met zwemmen bezig te zijn kunt u van een aantal facetten gebruik maken. Want zo zijn er algemene trainingsregels die bij elke sport voor extra resultaat zorgen. Maar zwemmen is ook een gevarieerde sport aangezien er niet alleen met verschillende zwemslagen kan worden gezwommen, maar waarbij er ook intensief gebruik kan worden gemaakt van materialen. Daarnaast zorgen handige tips er ook nog eens voor dat er meer resultaat met zwemmen kan worden behaald. En om tegenslagen te voorkomen krijgt u van ons ook nog eens een aantal veelvoorkomende valkuilen. Zo kunt u hier alvast rekening mee houden en tijdig bijsturen.

Om meer vorderingen bij het zwemmen te behalen, bespreken we:

 

♦  Zwemmen met materialen

♦  Zwemmen met FITT-factoren

♦  Algemene trainingsregels

♦  De 4 pijlers

♦  Tips bij het zwemmen

♦  Bekende valkuilen

♦  Relax na het zwemmen

 

Tip: Bent u inmiddels erg gemotiveerd geraakt, neem dan ook eens een kijkje bij de onderdelen Aquasporten en/of 50+ trainingen.

 

Ga zelf aan slag met onze zwemproducten

Meer resultaat bij het zwemmen behalen, kunt u helemaal zelf! Met onze speciale zwemproducten leert u niet alleen uw zwemslagen verbeteren of perfectioneren, maar leert u ook nog eens nieuwe zwemslagen aan. En dan hebben we het nog niet eens over al het goeds dit voor uw gezondheid doet. Want u bent daarnaast ook nog eens aan het afvallen en bouwt meer spiermassa op. Een geweldige combinatie dus!

Zelf aan de slag met zwemmen

Leren zwemmen
E-book
995
Eenmalig
  • Veel informatie speciaal voor volwassenen
  • De belangrijkste zwemslagen uitgebreid beschreven
  • Belangrijke punten bij de zwemonderdelen
  • Oefenen met meerdere zwembadmaterialen
  • Thuis oefenen voor meer resultaat
  • Handig lesschema’s om zelf aan de slag te gaan.
Basis lidmaatschap
De Sportbibliotheek
795
Jaarlijks
  • Toegang tot alle artikelen van het onderdeel Sportadvies
  • Toegang tot logboeken en sportschema’s
  • Geschikt voor vele verschillende sporten.
  • Betaling per jaar. Geen automatische verlenging!
  • Betaal simpel, snel en veilig met IDEAL, Paypal, Bancontact etc.
Zwemschema's
Speciale zwemtrainingen
695
Eenmalig
  • Tientallen zwemschema’s voor elk type zwemmer
  • Leer steeds meer nieuwe zwemslagen aan
  • Verbeter en perfectioneer bekende slagen
  • Ook voor de vlinderslag en samengestelde rugslag!
  • Bereik het niveau van een echte zwemkampioen
  • Maak daarna uw eigen zwemschema’s.

Aan de slag met zwemmen & aquasporten

Wat wil jij voor doelen bereiken?

Zwemmen & aquasporten zijn geweldig voor je gezondheid. Bekijk op de Sportbibliotheek welke sportdoelen jij kunt gaan bereiken.

Algemeen welbevinden

♦ Conditie opbouwen

♦ Effectief afvallen

♦ Zelfvertrouwen vergroten

♦ Stresshantering

♦ Spiermassa opbouwen

♦ Schoonheidsideaal


Naar top